Warner Bros. Discovery och United States Tennis Association (USTA) har kommer överens om ett nytt långsiktigt partnerskap för att visa US Open på 45 marknader i Europa. Därmed fortsätter Eurosport och discovery+ att vara hemmaplan för US Open.
Warner Bros. Discovery kan idag bekräfta att man i ett femårigt avtal med United States Tennis Association (USTA) utökat sina rättigheter att visa US Open på 45 marknader över hela Europa, inklusive exklusiv tillgång i 42 territorier.
LÄS OCKSÅ: Discovery+ Sportpaket: Pris och innehåll
På discovery+ och Eurosport följer du varenda slag och ögonblick från US Open och Norden kommer också att ha möjlighet att visa upp de bästa matcherna på betal-tv vilket utökar räckvidden för turneringen ytterligare.
Streama US Open på Eurosport och discovery+
Det förnyade partnerskapet innebär att Eurosport fortsätter som ”Tennisens hem” 25 år efter att ha sänt turneringen första gången 2001. Förutom US Open visar Warner Bros. Discovery mer live-action än någon annan med över 720 timmar livetennis per år på alla plattformar inklusive täckning av varje Grand Slam, ATP-säsongen på 10 marknader, Laver Cup, samt varje olympisk tennismatch.
– Under de senaste 25 åren har vi gett några av de mest minnesvärda ögonblicken i US Opens historia till fansen samtidigt som vi konsekvent har ökat tittningen över hela Europa. Som en pålitlig partner till USTA har vi utvecklat en beprövad strategi för att utnyttja hela skalan av våra kanaler och plattformar för att visa täckning för en så bred publik som möjligt. Detta i kombination med vår oöverträffade tennisexpertis, teknologi och berättande förmåga gör att vi erbjuder fansen en djupare och mer engagerande tittarupplevelse år efter år. Vi ser fram emot att ytterligare utöka vår relation med denna historiska turnering för att göra det möjligt för oss att visa upp kraften i tennis för tittarna på våra marknader att njuta av säger Trojan Paillot, Vice President, Sports Rights Acquisitions and Syndication, Warner Bros. Discovery Europe.
Warner Bros. Discovery rapporterade ett rekordstort publikengagemang på många stora marknader efter US Open 2022 där man dubblerat publiken på discovery+ från år till år och därmed säkrat den högsta tittarsiffran någonsin på Eurosport 2.
Leave a Reply